Silnikiem prądu stałego w pojeździe jest rozrusznik. Ma na celu zapewnić rozruch silnika spalinowego w aucie. Rozrusznik jest jednym z głównych odbiorców energii elektrycznej z akumulatora. W samochodzie osobowym może zużyć jednorazowo od 200 do 600 amperów. Moc rozrusznika zależy przede wszystkim od rodzaju rozrusznika. Waha się w ona przedziale od 0, 4 do 10 kW. W zależności od typu silnika prędkość rozrusznika jest zróżnicowana. W pojazdach z benzynowymi silnikami najczęściej mieści się w przedziale od 40-100 obrotów na minutę. Z kolei zaś w silnikach diesla wynosi około 100-200 obrotów na minutę. Rozruszniki nieustannie podlegają modernizacji.
Części do rozruszników
Z upływem lat są one coraz bardziej niezawodne i nowoczesne. Obecnie w sprzedaży można wyróżnić kilka tysięcy typów rozruszników. Można w nich wymienić wiele elementów. Części do rozruszników można nabyć zarówno w sklepach stacjonarnych jak również sklepach internetowych. W praktyce w podzespole tym najczęściej spotykamy z wymianą szczotek Uszkodzeniu ulega także czasami wyłącznik elektro-magnetyczny. Wyrobienie się łożysk ślizgowych rozrusznika to także bardzo często pojawiająca się usterka. Powoduje ono wolniejszą pracę rozrusznika. Z kolei zaś uszkodzenie uzwojenia wirnika jest przyczyną, jego całkowitego zatrzymania.