Silniki zaburtowe, to coraz częściej używane na łodziach silniki, które mają na celu wspomóc pracę mięśni lub żagli. W zależności od wielkości łodzi, dostępne są silniki o różnej mocy, wielkości oraz kształcie, które montowane są po za łodzią jak i na jej pokładzie. Które z nich są najlepsze? Na jaki silnik się zdecydować?
Silniki do łodzi. Rodzaje, wady i zalety.
Silniki wykorzystywane na łodziach dzieli się na stacjonarne, czyli te wmontowane na łodzi oraz zaburtowe, które w dowolnym momencie można dołączyć do łodzi.
Różnią się od siebie wielkością, ciężarem, budową, mocą oraz odpornością na warunki atmosferyczne. W przypadku silników stacjonarnych, mają one większą moc oraz są spalinowe,uruchomiane za pomocą zapłonu.
Silniki zaburtowe zdecydowanie różnią się od stacjonarnych. Silnik wprowadza się w ruch za pomocą specjalnego szarpaka, który po szarpniecie tworzy iskrę umożliwiającą zapłon. Jest zdecydowanie mniejszy, lżejszy oraz łatwiejszy w konserwacji niż silniki stacjonarne, dlatego cieszą się tak ogromną popularnością wśród żeglarzy.
Oferta silników zaburtowych, dostępnych na wolnym rynku.
Silniki zaburtowe produkowane są na całym świecie. Dostępne są wielu rozmiarach oraz różnią się od siebie mocą. Za najtańszy silnik zaburtowy, który może posłużyć do cumowania lub pontonu, który ma dopłynąć do jachtu, zapłacimy już około 300 zł. Należy jednak pamiętać, że tak tanie silniki są słabe oraz często ulegają awariom, dlatego warto wybrać coś droższego, co posłuży na dłużej.
Średnie ceny silników dwusuwowych, które są wstanie wprowadzić łódź w ruch to 1000- 2000 zł. Zaś silniki powyżej 2000 zł nie tylko pracują lepiej, ale są wstanie wprowadzić nawet większa łódź w ruch, są odporniejsze na uszkodzenia oraz łatwiejsze w konserwacji. Posiadają również gwarancje, dzięki czemu w razie usterek, można reklamować dany silnik.
Choć ofert jest na prawdę wiele, a ceny zaczynają się już w okolicy 300 zł, warto przeanalizować na jaki czas potrzebne jest nam dodatkowe wspomaganie, jaki jacht będzie go używał oraz w jakich warunkach będzie on pracował. Tylko taka analiza, pozwoli na zakup odpowiedniego silnika zaburtowego, który nie popsuje się tuż po uruchomieniu.